مداحی الان دو دسته شاخص داره.

دسته اول همون دسته مداحی های سنگین و با سبک های سنتی که متکی به صدای مداح و توانایی دستگاه صوتی وی در اجرای کوک و لحن مناسب است.

دسته دوم هم میشه مداحی مدرن که سبکای جدید و اکثرا کاوره که متکی به چیز خاصی نیست.

اشعار مداحی های دسته اول معمولا اشعار در شان و منزلت ائمه اطهار هستند و حد خودشونو رعایت میکنند.این سبک سعی نمیکنه به هر قیمتی که شده مجلسو "گرم" کنه و همه رو چنان مست و بیخود کند که  باسر برن تو دیوار و خودشونو بزنن...مثال در دسترسش عزاداری های مساجد و تکیه های با اسم و رسم قدیمی هستند.نظم ت این سبک خیلی مهمه و همه منسجم و با نظم خاصی سینه میزنند.

اشعار دسته دوم....آخ آخ آخ دلمان خون است از این اشعار...مداح بیشعور حرمت خودتو نمیخواد نگه داری تو که هیچ حرمتی نداری...حرمت امام حسین و آل مطهرشو نگه دار خب!بیشعور این چه شعریه؟؟این چه روضه ایه؟اسشمو میزاری روضه باز؟؟اینکه به ناموس پیامبر جسارت شده باید بگی تا ما گریه کنیم؟؟بی *** حیا داشته باش...

این مداح های سبک قدیمی خیلی هاشون برای امام حسین میخوننن...ولی امان از این مداح های نسل نو...همشون پولکین...دقیقه ای دویست هزار تومن برای مداحی آخه؟

حلال حروم سرتون بشه..تازه میان خیلی شیک و مجلسی ترانه های هایده و حمیره و معین و گوگوش و هزار تا کس و ناکس دیگه هم میدزدن...ای تف.

بد نیست یک اشاره ای هم داشته باشیم به فرمایشات حضرت آقا در دیدار با مداحان که اگه اشتباه نکنم سال92 بود..یادمه ایشون فرمودند نباید مداح شعری بخونه که حتی فکر گناه به سر سینه زن خطور کنه...اصلا نباید محتوی اشعار گونه ای باشد که عزادار گمان کند میتواند گناه کند...منظورشون دقیقا جواد مقدم بود.دقیقا سیب سرخی بود.دقیقا بنی فاطمه بود.دقیقا هلالی بود...همش دارن تو شعراشون میگن اگه گناه کارم نوکر تو هستمو سگ دربارمو و نمیدونم این شر و ور ها.

یک عزیزی خیلی درس خوبی به من داد.گفت امام زمان سگ نمیخواد.امام زمان وزیر میخواد.تو ایمانتو بیار بالا با شعورتر باش تا اینکه بشی مشاور امام زمان بشی فرمانده یکی از سپاه هاش...سگو که همه میتونن باشن.