۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شیعه ی سکولار ممنوع

بعضی از هیئات مذهبی هستند که کلا یه سینه ای میزنند و روضه ای میخونند و همین.انصافا هم خوب عمل میکنند تو این زمینه.یعنی هم مداح های خیلی خوبی دارند و هم مراسمشون با شکوهه.ولی یه جای کارشون میلنگه.

این هیئت ها خیلی هاشون به بعد سیاسی امام حسین کاری ندارند...یعنی سخنران هیئت و مداح و روضه خون به همه چیز قیام امام حسین میپردازند غیر از بعد سیاسی اون.نمیدونم از قصد نمیگن یا سهویه..ولی در هر صورت گناه بزرگی دارند میکنن.همش میگن قیام کرد برای امر به مروف و نهی از منکر.خب امر به چه معروفی و نهی از کدام منکر؟

این بعد نادیده ی قیام امام حسینه.این که نمیگن امام علیه چه چیزی قیام کرد؟

چرا قیام کرد؟

توی چند تا از این هیئت ها اومدن برای ما خطبه های امام خوندن؟فکر کنم هیچ کدوم!

ولی هر جا میرم مقتل برام میخونند...خطبه ها رو نمیخونند!

این حرکت نوعی سکولاریسم دینی محسوب میشه!نمیان به ابعاد ظریف عاشورا نمیپردازند و تطبیق با مسائل سیاسی روز نمیدند...

حضرت آقا جایی فرمودند ما هیئت سکولار نباید داشته باشیم.هیئت سکولار چه معنی داره؟ ما چطوری میتونیم جنبه های سیاسی عاشورا رو نادیده بگیریم و در مورد امام حسین صحبت کنیم؟

  • دوشنبه ۲۷ مهر ۹۴

آخوند بیسواد

آقا جان سخن ران ، آخوندی که دو ماهه اون کلاهه رو گذاشتن سرت...برادر دینی من...سواد اگه نداری خفه شو

دیشب هیئتی بودم این آخونده یک روایت های عجیب غریبی تعریف میکرد که نابودم کرد.مثال میزنم:

امیرالمومنین داشتند از جایی رد میشدند یک شیری(در عراق و وسط بیابون آنهم) آمدند گفتند همسر من(شیر با سیستم تک همسری) دوروزه غذا نخورده گشنشه.بعد حضرت میفرمایند برو فلان شهر دشمن من هست اونو بخور(امام رئوف به شیر میگه دشمن منو بخور!ببین چی میسازن از امام علی تورو خدا)بعد فرداش میبینن مرده نیست.میپرسند چی شده؟میگن آره این دشمن علی بود شیر خوردش.

خب تررررررررررر نزن تو شیعه آخونده بیسواد.

میتونی بگو .وگرنه که هیسسسسسسسس.خفه.

  • يكشنبه ۲۶ مهر ۹۴

مشکلاتِ مداحیِ مدرن

مداحی الان دو دسته شاخص داره.

دسته اول همون دسته مداحی های سنگین و با سبک های سنتی که متکی به صدای مداح و توانایی دستگاه صوتی وی در اجرای کوک و لحن مناسب است.

دسته دوم هم میشه مداحی مدرن که سبکای جدید و اکثرا کاوره که متکی به چیز خاصی نیست.

اشعار مداحی های دسته اول معمولا اشعار در شان و منزلت ائمه اطهار هستند و حد خودشونو رعایت میکنند.این سبک سعی نمیکنه به هر قیمتی که شده مجلسو "گرم" کنه و همه رو چنان مست و بیخود کند که  باسر برن تو دیوار و خودشونو بزنن...مثال در دسترسش عزاداری های مساجد و تکیه های با اسم و رسم قدیمی هستند.نظم ت این سبک خیلی مهمه و همه منسجم و با نظم خاصی سینه میزنند.

اشعار دسته دوم....آخ آخ آخ دلمان خون است از این اشعار...مداح بیشعور حرمت خودتو نمیخواد نگه داری تو که هیچ حرمتی نداری...حرمت امام حسین و آل مطهرشو نگه دار خب!بیشعور این چه شعریه؟؟این چه روضه ایه؟اسشمو میزاری روضه باز؟؟اینکه به ناموس پیامبر جسارت شده باید بگی تا ما گریه کنیم؟؟بی *** حیا داشته باش...

این مداح های سبک قدیمی خیلی هاشون برای امام حسین میخوننن...ولی امان از این مداح های نسل نو...همشون پولکین...دقیقه ای دویست هزار تومن برای مداحی آخه؟

حلال حروم سرتون بشه..تازه میان خیلی شیک و مجلسی ترانه های هایده و حمیره و معین و گوگوش و هزار تا کس و ناکس دیگه هم میدزدن...ای تف.

بد نیست یک اشاره ای هم داشته باشیم به فرمایشات حضرت آقا در دیدار با مداحان که اگه اشتباه نکنم سال92 بود..یادمه ایشون فرمودند نباید مداح شعری بخونه که حتی فکر گناه به سر سینه زن خطور کنه...اصلا نباید محتوی اشعار گونه ای باشد که عزادار گمان کند میتواند گناه کند...منظورشون دقیقا جواد مقدم بود.دقیقا سیب سرخی بود.دقیقا بنی فاطمه بود.دقیقا هلالی بود...همش دارن تو شعراشون میگن اگه گناه کارم نوکر تو هستمو سگ دربارمو و نمیدونم این شر و ور ها.

یک عزیزی خیلی درس خوبی به من داد.گفت امام زمان سگ نمیخواد.امام زمان وزیر میخواد.تو ایمانتو بیار بالا با شعورتر باش تا اینکه بشی مشاور امام زمان بشی فرمانده یکی از سپاه هاش...سگو که همه میتونن باشن.

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
چیزهایی گاه به گاه و
بی هدف اینجا مینویسم.
پیوندهای روزانه